Hastighedstest

 

Hastighedstest

På fibernettet garanterer vi, at du får den internethastighed, du betaler for. Hvis du mod forventning oplever, at du tildeles en forkert hastighed, har du mulighed for at teste hastigheden nedenfor, inden du kontakter kundeservice.

undefined

Hvordan tester jeg?

Før du tester din internethastighed, skal du have fjernet de fejlkilder, som kan begrænse din internethastighed.

De fleste problemer opstår i forbindelse med, at der anvendes egen router. Routeren kan have en intern begrænsning – det såkaldte ”throughput”, ligesom trådløse forbindelser kan være meget ustabile. Derfor skal du gøre følgende:

  • Tag alle netværkskabler ud af den fiberboks, MES har monteret på væggen.
  • Forbind din computer direkte til fiberboksen med et netværkskabel (anvend dog ikke fiberboksens port 1 eller A).
  • Genstart den computer du vil anvende til test.
  • Når computeren er genstartet, skal du være opmærksom på, at der kan gå op til én time før, computeren kan få internetforbindelse.
  • Åben en internetbrowser (f.eks. Internet Explorer) og gå på adressen: www.bredbaandsmaaleren.dk.
  • Klik på ”Start Test”, hvorefter testen vil køre i ca. 10-20 sek. og derefter vise resultatet.
  • Prøv eventuelt også med en anden computer, da installerede programmer, antivirus og firewall på computeren kan have indflydelse på måleresultatet.
  • Oplever du stadig ikke den korrekte internethastighed, er du velkommen til at kontakte Altibox’s kundeservice på telefon 70 300 600. Bemærk, at testen kun er vejledende, og at kundeservice eventuelt kan stille dig yderligere spørgsmål til din installation i forbindelse med fejlretningen.
 
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret med seneste nyheder og aktuelle tilbud
 
 

Vigtig information til dig!

Sammen er vi stærkere for dig...

Sammen er vi stærkere for dig...

RAH Elhandel A/S og MES Elhandel A/S

fusioner til gavn for dig

Læs mere