Hastighedstest

 

Hastighedstest

På fibernettet garanterer vi, at du får den internethastighed, du betaler for. Hvis du mod forventning oplever, at du tildeles en forkert hastighed, har du mulighed for at teste hastigheden nedenfor, inden du kontakter kundeservice.

Hvordan tester jeg?

Før du tester din internethastighed, skal du have fjernet de fejlkilder, som kan begrænse din internethastighed.

De fleste problemer opstår i forbindelse med, at der anvendes egen router. Routeren kan have en intern begrænsning – det såkaldte ”throughput”, ligesom trådløse forbindelser kan være meget ustabile. Derfor skal du gøre følgende:

  • Tag alle netværkskabler ud af den fiberboks, MES har monteret på væggen.
  • Forbind din computer direkte til fiberboksen med et netværkskabel (anvend dog ikke fiberboksens port 1 eller A).
  • Genstart den computer du vil anvende til test.
  • Når computeren er genstartet, skal du være opmærksom på, at der kan gå op til én time før, computeren kan få internetforbindelse.
  • Åben en internetbrowser (f.eks. Internet Explorer) og gå på adressen: www.tjekditnet.dk
  • Følg vejledningen på siden og få resultatet af hastighedstesten.
  • Prøv eventuelt også med en anden computer, da installerede programmer, antivirus og firewall på computeren kan have indflydelse på måleresultatet.
  • Oplever du stadig ikke den korrekte internethastighed, er du velkommen til at kontakte Altibox’s kundeservice på telefon 70 300 600. Bemærk, at testen kun er vejledende, og at kundeservice eventuelt kan stille dig yderligere spørgsmål til din installation i forbindelse med fejlretningen.